The purpose of this course is to help you develop the skills necessary to be a global professional. It is designed for those who work with people from other cultures or are preparing to do so in the future. We will be covering different cultural tendencies that affect the way we communicate in business situations and everyday interactions. After the taking the course you will have a grounded understanding of the core cultural frameworks that influence communication as well as practical strategies for working effectively with anyone from any culture.
グローバル化が急速に進む中、グローバルプロフェッショナルの存在はますます重要になっています。 本講座では、様々な文化の違いや、コミュニケーションのとり方など、アメリカ人講師が懇切丁寧に説明します。異文化理解を深め、あなたもグローバルプロフェッショナルになりませんか?講師は日英両語を話しますので、日本語での質問にもお答えいたします。
Message from the Instructor:
Becoming a global professional requires only making the the decision to become one. Once you make the choice, you are a global professional. The next step is to develop core skills in three areas: language skills, business skills, and intercultural communication skills. I am looking forward to you taking that next step with me while we explore communication in global teams.
詳細
日時 | 2017年11月 6日(月)19:00〜21:00 2017年11月20日(月)19:00〜21:00 2017年12月 4日(月)19:00〜21:00 2017年12月18日(月)19:00〜21:00 |
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会場 |
一般社団法人日本秘書協会 研修室 http://www.hishokyokai.or.jp/jsa/map/ |
プログラム |
【11月6日(月)】 【11月20日(月)】 【12月4日(月)】 【12月18日(月)】 |
受講料 | 会員 20,000円(4回) 一般 30,000円(4回) 6,000円(1回) 9,000円(1回) (税込) |
※ | 申込フォームにローマ字の参加者名と英文の会社名もご入力ください。 |
講師プロフィール
Matthew J. Nisselius(マシュー・J・ニシリアス)
Mr. Nisselius has been teaching and training corporate clients in business and language skills for over 17 years. He runs a consulting firm servicing clients from various industries in the Tokyo metropolitan area. He is also currently a lecturer at Meiji University and Keio University Graduate School of Media Design. He studied at the United States Air Force Academy and at the University of Wyoming where he received a B.A. in International Studies. He has an M.S. Ed. in TESOL from Temple University.
お申し込みについて
各セミナーの申し込みフォームよりお申し込みください。
また、FAX、郵送によるお申し込みも受け付けております。
以下のPDFをダウンロード、出力のうえ、必要事項を記載してお送りください。(クレジットカードでの支払いは除く)
セミナー申込書(PDF:282KB)
受講料のお支払い(クレジットカードでの支払いは申込フォームよりお願い致します。)
銀行振込または郵便振替にてセミナー前日までにお振り込みください。振込手数料はご負担ください。
オンライン講座については受講用URLを送付の為3日前までのお振込みをお願い致します。(土日祝を除く)
みずほ銀行 八重洲口支店 当座 0116029 シャ)ニホンヒショキョウカイ
郵便振替 00170-6-56578 (通信欄にセミナーと明記してください。)
なお、お振り込みの控えをもって領収書にかえさせていただきます。
セミナー受講のキャンセルについて
必ず日本秘書協会 事務局まで電話(03-5772-0701)またはメール(jsa@hishokyokai.or.jp)にてご連絡ください。
開催日の3日~2日前までのお取り消しは受講料(消費税込み)の30%をキャンセル料として申し受けます。
開催日の前日、当日のお取り消しの場合は受講料の全額を申し受けます。なお、返金額はすべて振込手数料を差し引いた金額とします。
秘書関係者外のセミナー受講について
当セミナーは基本的に、秘書、秘書的業務従事者、元秘書などを対象としており、コンサルタント会社、秘書的業務の教育ビジネス従事者や執筆者は、参加をお断りをする事があります。
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