-中止- Effective E-mail Writing  

This course is for professionals who would like to polish their business email writing. We will focus on improving the clarity and effectiveness of your message through writing clear and descriptive subject lines, organizing your ideas in direct and concise language, and following best practices while avoiding common errors.

当講座はアメリカ人講師が英語で講義します。文字によるコミュニケーションのほとんどがE-mailで行われる昨今、伝えたい事柄を正確に伝えるための簡潔で明快な文章作りが必要とされています。正しいE-mailの構成、分かりやすい文章、ポジティブな表現、パンクチュエイションなどを3時間半の講義で学習していただきます。ネイティブの講師に学び英語の文章力に加えてリスニング力も同時に鍛えることができます。

Message from the Instructor:

Communicating effectively through email is an essential skill for today’s professionals. In this course, we will help you to improve your writing from where you are now and give you the resources to continue to improve on your own.

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詳細

日時 2018年5月15日(火) 14:00〜17:30
会場 一般社団法人日本秘書協会 研修室
http://www.hishokyokai.or.jp/jsa/map/
プログラム

Planning
● 5 Steps to Planning
● Writing Effective Subject Lines
● KISS - Keep It Short & Simple
● Low Context Writing for a Global Audience

Structure
● Opening, Body, Closing
● Writing a Clear Introduction (Opening)
● Providing Essential Information (Body)
● Call to Action or Desired Result (Closing)

Style & Tone
● Active vs. Passive Voice
● Register (Level of Formality)
● Keeping it Positive

Punctuation, Spelling, and Mechanics
● Common Errors
● Proofreading

受講料 ■ 会員 18,000円 一般 24,000円 (税込)

講師プロフィール

Matthew J. Nisselius(マシュー・J・ニシリアス)

Mr. Nisselius has been teaching and training corporate clients in business and language skills for over 17 years. He runs a consulting firm servicing clients from various industries in the Tokyo metropolitan area. He is also a lecturer at Tokyo University of Science, Meiji University, and Keio University Graduate School of Media Design. He studied at the United States Air Force Academy and at the University of Wyoming where he received a B.A. in International Studies. He has an M.S. Ed. in TESOL from Temple University.

お申し込みについて

各セミナーの申し込みフォームよりお申し込みください。
また、FAX、郵送によるお申し込みも受け付けております。
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セミナー申込書(PDF:282KB)

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オンライン講座については受講用URLを送付の為3日前までのお振込みをお願い致します。(土日祝を除く)
みずほ銀行 八重洲口支店 当座 0116029 シャ)ニホンヒショキョウカイ
郵便振替 00170-6-56578 (通信欄にセミナーと明記してください。)
なお、お振り込みの控えをもって領収書にかえさせていただきます。

セミナー受講のキャンセルについて

必ず日本秘書協会 事務局まで電話(03-5772-0701)またはメール(jsa@hishokyokai.or.jp)にてご連絡ください。
開催日の3日~2日前までのお取り消しは受講料(消費税込み)の30%をキャンセル料として申し受けます。
開催日の前日、当日のお取り消しの場合は受講料の全額を申し受けます。なお、返金額はすべて振込手数料を差し引いた金額とします。

秘書関係者外のセミナー受講について

当セミナーは基本的に、秘書、秘書的業務従事者、元秘書などを対象としており、コンサルタント会社、秘書的業務の教育ビジネス従事者や執筆者は、参加をお断りをする事があります。

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